donderdag 22 december 2011

Controle

Ik ben tot de conclusie gekomen dat je weinig controle kunt hebben over lichamelijke sensaties. Ik moet het laten gebeuren. Het lichaam moet dingen verwerken en bepaalt zelf wanneer en neemt daar zijn tijd voor als dat moet. De lichamelijke sensaties die ik nu voel zijn het gevolg van spanningen in mijn lichaam die een uitweg zoeken. 


 De medicijnen die ik slik zijn geen placebo, ze zijn een belangrijk onderdeel van mijn geestelijk welzijn. Wel zijn het middelen tegen een depressie en niet tegen een paniekaanval zoals de afgelopen dagen. 


 Het beste is als je het niet meer zelf weet om hulp in te roepen van anderen. Vrienden bellen, therapeut, arts, maakt niet uit. En je dingen te blijven doen. 


 Controle hebben is erg moeilijk maar je kunt wel anticiperen op een situatie. Met de arts van te voren beter bespreken wat de gevolgen kunnen zijn bij een afbouw of afkick. Hoe lang erna verschijnselen kunnen optreden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten