woensdag 7 december 2011

Apres-afkick

Sinds vrijdag slik ik weer Efexor 75 mg. na een periode van 2 maanden op 37,5 mg.
Na een stop kreeg ik last van afkick-verschijnselen (trillen, grieperig).
Maar ik kon de afkick niet aan. Het was te onverwachts.
Ik wist niet wat er gebeurde en raakte in paniek.
Ik was er niet op voorbereid omdat ik per ongeluk te vroeg was gestopt.

De volgende keer als ik weer ga afbouwen, moet ik meer of anders begeleid worden.
Nu was het te snel, maar met extra begeleiding of kalmeringsmiddelen zou ik er misschien door heen zijn gekomen.
Ik was na een paar dagen alweer zelf begonnen met 37,5 mg. waardoor de arts wellicht niet anders kon doen dan te besluiten voorlopig verder te gaan met medicatie.

Maar sinds die (tijdelijke) afkick van Efexor heb ik meer het idee dat ik drugs slik i.p.v. medicijnen.
Vroeger slikte ik medicijnen nu slik ik drugs.
Dat komt omdat ik heb ervaren dat je lichaam er van moet afkicken als het niet meer zijn normale dosis krijgt.
Misschien dat ik daardoor nu meer gemotiveerd ben om te stoppen, al zal het met nog meer zorg en begeleiding moeten.

Wat zou er gebeurd zijn als ik de afkick had doorgezet?
Wat komt er na de afkick?
Waren de lichamelijke en psychische verschijnselen kenmerken van een afkick?
Of was het een normale reactie waar ik mee moet leren omgaan.
Ik weet immers niet meer hoe ik normaal zou reageren (normaal = zonder medicatie).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten