maandag 19 september 2011

medicijngebruik

Ik gebruik al meer dan 10 jaar het anti-depressiva Effexor.
Effexor zorgt er in mijn geval voor dat stemmingswisselingen worden afgezwakt.

Na zoveel jaar wil ik kijken of er andere manieren zijn om met die buien om kan gaan.
Ik heb nu gekozen voor een praktisch-gerichte behandeling dmv gesprekken en opdrachten.

Ik wil niet direct stoppen met het gebruik van Effexor, denk ook niet dat dit goed is.
Er is nu in overleg met de arts gekozen voor een lagere dosering, de helft van de normale dosis, voorlopig de komende maand.
Daarna wordt gekeken of dit werkt, of dat het beter is terug te gaan naar de normale dosering of dat er wellicht ook nog een ander medicijn mogelijk is.
De arts sprak ook over een medicijn wat speciaal wordt gegeven aan mensen met een sociale fobie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten